دکتر فرزانه درویش زاده / جراحی زیبایی زنان / تنگ کردن واژن چیست؟ کاندیدای مناسب، عوارض، مزایا، هزینه، روش ها

تنگ کردن واژن چیست؟ کاندیدای مناسب، عوارض، مزایا، هزینه، روش ها

تنگ کردن کردن واژن به هر روشی که برای سفت کردن واژن استفاده می شود، اشاره دارد. این عمل معمولا در افرادی انجام می شود که کنترل ماهیچه ها را از دست داده اند یا بعد از زایمان، یائسگی و به دلیل افزایش سن، واژن آن ها شل شده است.
اکثر زنان هیچ مشکلی در اندازه، چربی یا کشسانی واژن خود بعد از زایمان یا افزایش سن ندارند. اما برخی، مشکلاتی مانند اختلال عملکرد جنسی، آتروفی واژن، سستی واژن، مقاربت دردناک و بی اختیاری دارند که بر کیفیت زندگی آن ها تأثیر منفی می گذارد.
برای اصلاح این امر، تعدادی از روش های تنگ کردن واژن موجود است که همه آن ها ادعا دارند واژن را جوانسازی می کنند. این درمان ها از کرم ها و قرص ها گرفته تا درمان با لیزر یا فرکانس رادیویی یا حتی جراحی متغیر است.
با این حال، همه آن ها مزایایی را که ادعا می کنند ارائه نمی دهند؛ بنابراین ما گزینه های موجود، مزایا و معایب هر درمان را دقیق تر بررسی کرده ایم.

روش-های-تنگ-کردن-واژن

مزایای تنگ کردن واژن

جوانسازی واژن فواید زیادی دارد که یکی از آن ها تنگ کردن واژن است.

همچنین به بهبود مشکلات زیر کمک می کند:

• بهبود علائم آتروفی واژن (هنگامی که دیواره های واژن نازک تر، خشک تر و ملتهب تر می شوند)
  • کاهش خشکی واژن
  • درمان بی اختیاری ادراری (SUI)
  • روانکاری را بهبود می بخشد.
  • کاهش تعداد عفونت های مکرر مانند واژینوز باکتریایی (BV)
  • بهبود سستی واژن
  • افزایش لذت جنسی

زنان می توانند از جوانسازی واژن در مراحل مختلف زندگی خود استفاده کنند. برای برخی از زنان، بچه دار شدن می تواند به این معنی باشد که واژن آن ها مانند قبل از زایمان تنگ نیست. دیگران ممکن است به دلیل ضعف کف لگن با مشکلات بی اختیاری ادرار مواجه شوند.

در ادامه به علل و علائم ضعف عضلات کف لگن و آنچه می توانید در این زمینه انجام دهید، می پردازیم.

زنانی که در دوران یائسگی هستند ممکن است دچار سندرم ادراری تناسلی یائسگی شوند که بر کیفیت زندگی آ نها تأثیر منفی می گذارد. علائم سندرم ادراری تناسلی یائسگی عبارت اند از:

• خشکی یا تحریک واژن
  • درد هنگام مقاربت
  • مشکلات ادراری

برخی از تکنیک های سفت کردن واژن، مانند لیزر درمانی، می توانند روان کننده طبیعی واژن را افزایش داده و رابطه جنسی را لذت بخش تر کنند.

انواع روش های تنگ کردن واژن

گزینه های درمانی تنگ کردن واژن شامل موارد زیر است:

• کرم های غیر تهاجمی: با این حال، این ها غیرقابل کنترل هستند و تحت آزمایشات پزشکی قرار نگرفته اند.
  • درمان لیزری غیر تهاجمی
  • جراحی: بهبودی کامل تا 6 هفته طول می کشد.

لیزر درمانی

درمان های لیزری واژینال، مانند FemiLift ، روش های غیرجراحی هستند که از انرژی استفاده می کنند و از طریق پروب به داخل واژن وارد می شود تا به آرامی بافت واژن را گرم کند.

گرم کردن بافت واژن باعث ایجاد پارگی های ریز بدون درد در دیواره های واژن می شود. این ها بدن را برای تولید فیبرهای کلاژن و الاستین بیشتر تحریک می کنند که باعث بهبود روانکاری و بازگرداندن قدرت و کشش دیواره های واژن می شود.

اگرچه جوانسازی با لیزر اثبات شده است؛ اما توجه به این نکته ضروری است که در واقع ماهیچه های واژن را سفت نمی کند. در عوض، لیزر درمانی با بهبود روانکاری، استحکام و کشش دیواره های واژن کار می کند که می تواند باعث تنگ شدن واژن شود.

واژینوپلاستی چیست؟

جراحی (معروف به روش واژینوپلاستی) گاهی اوقات برای ترمیم ضربه به واژن در نتیجه زایمان استفاده می شود؛ به عنوان مثال، برای ترمیم عضله پرینه بد آسیب دیده.

با این حال، واژینوپلاستی انتخابی ( همچنین به عنوان “واژن طراح” یا جراحی سفت کننده یا جوان کننده واژن ) برای برخی از زنانی که می خواهند کانال واژن خود را باریک کرده و در نتیجه آن را سفت کنند، یک گزینه مناسب برای بازگرداندن تنگی و احساس واژن است.

تمایز مهمی بین واژینوپلاستی و لابیاپلاستی وجود دارد. اغلب این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می شوند ؛ اما لابیاپلاستی جراحی برای کاهش اندازه لبیا است و بر واژن تأثیر نمی گذارد. عمل واژینوپلاستی یک جراحی بزرگ است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

عوارض جراحی تنگ کردن واژن

عوارض جانبی سفت شدن واژن بسته به نوع درمانی که انتخاب می کنید متفاوت است. احتمالا ورزش تنها درمانی است که هیچ عارضه جانبی در آن وجود ندارد. در طرف دیگر مقیاس جراحی قرار دارد؛ جایی که عوارض جانبی احتمالی می تواند شامل آسیب عصبی، عفونت یا آسیب به راست روده یا مثانه باشد.

قرص ها، کرم ها و ژل ها نیز دارای عوارض جانبی بالقوه ای هستند و ممکن است خطرناک باشند؛ زیرا آن ها غیرقانونی هستند و ممکن است حاوی موادی باشند که باعث تحریک یا واکنش آلرژیک می شوند.

کاندیدای مناسب برای تنگ کردن واژن

شما ممکن است کاندید جوانسازی واژن باشید اگر دارای شرایط زیر هستید:

• ساختار واژن شما در نتیجه بارداری و زایمان، کاهش وزن یا افزایش سن افتاده و شل شده است.
  • شما در واژن خود احساس ناراحتی می کنید.
  • شما از بی اختیاری فشار ادرار رنج می برید.
  • شما دوست دارید ظاهر لب و فرج خود را بهبود ببخشید.

تنگ کردن واژن در چه مواردی انجام می شود؟

بسیار بعید است که بتوانید درمان سفت شدن واژن را انجام دهید؛ مگر اینکه بیماری جدی پزشکی داشته باشید که به این معنی است که واژن شما نیاز به بازسازی دارد. به عنوان مثال، در صورتی که کف لگن فرد در هنگام زایمان به شدت آسیب دیده باشد، ممکن است نیاز به جراحی ترمیم کف لگن داشته باشد.

اگر در حین زایمان دچار عوارضی شده اید که باعث کشیدگی یا زخم بیش از حد واژن می شود، ممکن است بتوانید عمل جراحی سفت کردن واژن را انجام دهید.

تنگ کردن واژن

هزینه تنگ کردن واژن

محدوده هزینه های جوانسازی واژن بر اساس عوامل متعددی متفاوت است، از جمله:

• اگر به دنبال جوانسازی واژن با روش جراحی یا غیر جراحی هستید، هزینه های این دو روش متفاوت است.
  • تعدادی درمان هایی که برای مشاهده نتایج ایده آل نیاز دارید.
  • علائم زیبایی یا پزشکی که قصد دارید با روش های جوانسازی واژن درمان کنید.

دو × 3 =