دکتر فرزانه درویش زاده / جراحی زیبایی زنان / جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی

جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی

عمل زیبایی کلیتوریس یا همان هودوپلاستی یک نوع جراحی زیبایی برای اندم تناسلی بانوان است که این امکان را می دهد تا کلیتوریس کوچک تر شده و خانم ها بتوانند بدون نگرانی و احساس بد، به راحتی از پوشیدن لباس های تنگ هم لذت ببرند و در کنار آن به رضایت جنسی هم برسند. در ادامه مطلب می خواهیم درباره ی هودودپلاستی و مراقبت های لازم آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

جراحی کلیتوریس

کلیتوریس ناحیه ی فوقانی و حساس ناحیه ی تناسلی بانوان است که دارای تعداد عصب بسیار فراوانی می باشد. بسیاری از بانوان از وجود چین در این ناحیه و یا بزرگی آن در حین برقراری رابطه جنسی احساس خجالت می کنند و همین موضوع باعث خواهد شضد که به جراحی زیبایی آن فکر بکنند. هودوپلاستی می تواند می تواند این چین ها را برطرف کرده و کلیتوریس را کوچک تر بکند.

در کنار این موارد، بزرگ بودن این ناحیه می تواند مشکلاتی از قبیل حساسیت، خارش، درد و … را برای فرد به وجود بیاورد. هودکتومی یا جراحی زیبایی کلیتوریس می تواند علاوه بر برطرف کردن این مشکلات، به ناحیه ی تناسلی خانم ها زیبایی ببخشد.

جراحی کلیتوریس معمولا به صورت سرپایی و در کلینیک های مخصوص جراحی و یا بیمارستان قابل انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. البته ممکن است که بخواهید این جراحی را همزمان با لابیاپلاستی انجام دهید که خب در این صورت شرایط فرق خواهد داشت.

در حین جراحی، بر روی کلیتوریس یک برش کوچک و در حالت عمودی به اندازه نیم سانتی متر ایجاد می شود. سپس لبه های ایجاد شده برگردانده شده و دوباره دوخته می شوند. این جراحی در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است و بسیار ساده می باشد.

چرا جراحی هودوپلاستی انجام می شود؟

بسیاری از افراد به دلایل زیر تمایل به انجام جراحی زیبایی کلیتوریس دارند:

• کلیتوریس به دلیل تعداد عصب های زیادی که دارد مهم ترین نقطه برای رسیدن به لذت جنسی در خانم ها است چرا که بسیاری از بانوان با دخول ارضا نمی شوند. پس یک ناحیه بسیار مهم برای رسیدن به ارگاسم محسوب می شود.
  • زیبایی این قسمت می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی اعتماد بنفس افراد بگذارد.
  • رسیدن به ارگاسم می تواند کیفیت زندگی زناشویی را بهبود ببخشد.
  • کوچک کردن این ناحیه می تواند این امکان را برای افراد فراهم کند تا زودتر به ارگاسم برسند.
  • کوچک کردن این قسمت باعث می شود تا افراد با آسودگی خاطر و بدون درد از پوشین لباس های تنگ لذت ببرند.

پس اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی از این موارد داشته باشیم، می توان گفت با برداشتن پوست های اضافی ناحیه ی کلیتوریس می توان هم این ناحیه را کوچک تر کرد و هم می توان زیبایی را برای این ناحیه رقم زد. معمولا بیشترین دلیلی که بیماران برا این جراحی مراجعه می کنند، بزرگ بودن کلیتوریس و اذیت کردن افراد به هنگام ورزش و پوشیدن لباس های تنگ می باشد.

آیا جراحی زیبایی کلیتوریس با درد همراه است؟

این جراحی، یک عمل زیبایی سرپایی است که در طی کم تر از نیم ساعت و تحت بی حسی موضعی قابل انجام است. در حین جراحی طبیعتا بیمار دردی را احساس نخواهد کرد اما این موضوع طبیعی است که بعد از از بین رفتن بی حسی موضعی، بیمار تا حدودی احساس درد داشته باشد که با کمک مسکن هایی که توسط پزشک تجوز خواهد شد، این درد تسکین خواهد یافت.

مراقبت های لازم بعد از جراحی زیبایی کلیتوریس

اهمیت مراقبت های بعد از انجام این جراحی، به اندازه خود جراحی اهمیت دارند. رعایت صحیح نکات گفته شده توسط پزشک می تواند به بیمار کمک کند تا در کمترین زمان دوره ی نقاهت خود را سپری کند. به همین دلیل در طی 5 روز بعد از انجام این جراحی، یکسری مراقبت ها هستند که باید انجام شوند.

• در دو روز اول بعد از انجام هودوپلاستی لازم است در استراحت مطلق باشید.
  • تا دوماه از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین مانند ورزش کردن خودداری کنید.
  • تا یک ماه به استخر نروید و یا در وان آب تنی نکنید.
  • تا یک ماه از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

آیا جراحی زیبایی کلیتوریس بر روی لذت جنسی تاثیر می گذارد؟

این سوال برای بسیاری از بیماران پیش می آید که آیا بعد از این جراحی، ممکن است لذت جنسی آن ها دستخوش تغییراتی شود؟؟

در حین این عمل، در صورتی که در نزد ب بهترین متخصص زنان و زایمان انجام شود، هیچ آسیبی به عصب های ناحیه وارد نخواهد شد. تنها چیزی که ممکن است در کاهش حس جنسی تاثیر بگذارد، تورم بعد از جراحی خواهد بود که ممکن است بین 3 تا 6 ماه ادامه داشته باشد. بعد از بهبود تورم ناشی از جراحی، حس جنسی باز خواهد گشت و حتی سرعت به ارگاسم رسیدن نیز بالا می رود. این جراحی برای بانوانی که با مشکلات جنسی زیادی درگیر هستند، می تواند بسیار مناسب باشد.

عوارض جراحی هودوپلاستی

این جراحی می تواند همانند جراحی های دیگر، عوارضی داشته باشد که در ادامه برایتان می آوریم:

• عفونت

که البته با رعایت نکاتی که جراح شما به شما خواهد گفت می توانید از بروز این عوارض جلوگیری کنید.